Färs & Frosta specialen i Eslöv
Tävling på hemmaplan och RS prov, kanonväder allt på topp. Skulle Spjutet trivas på de 5 specialsträckorna ? På väg ut till SP1 Trolleholm började strulet. Motorn började gå på 3 cylindrar och vi befarade att ett tändstift hade gett upp. Vi vände om till servicen för att byta stiftet som var kasst. Väl inne på service och efter bytade stift , nya kablar, spole vevaxel givare och på väg att ge upp kollade vi förgasarna och det visade sig att 4:ans förgasare inte öppnade vid gas pådrag. Skruven till pjället, den som man synkar resp. förgasare med övriga hade lossnat och trillat ner i förgasarloppet. DEN HADE INTE SUGITS IN I MOTORN utan den gick att fiska upp och få på plats. Funkar ! Janne kollade och räknade ut återstående max tid och vi fick bråttom. Alla sträckorna gick sådär och väl i mål på SP5 hade vi ca. 40 sekunder att ta oss till Mål TK som låg 500m där ifrån. Tid kortet lämnades in på sekunden och vi placerade oss på delad 3:e plats. Frågan om vilket som var den största segern ?